OBS! Projekt grund information är inte tillgänglig på svenska. Information skall presenteras på andra språk.
Molla Goes Steam |
|
Hankkeessa tavoitellaan Steam-toimintatavan juurruttamista varhaiskasvatukseen ja henkilökunnan perehtymistä STEAM-lähestymistapaan ja Maker-kulttuuriin, joissa tärkeitä painopisteitä ovat kokemusperusteinen ja yhteisöllinen oppiminen. Näiden oppimistapojen lisäksi luontevana työskentelytapana varhaiskasvatuksessa ovat liikkuminen ja leikki. MollagoesSteam - Lumottu oppimisympäristö mallintaa varhaiskasvatuksen toimintatapaa, jossa painotetaan pedagogisen toiminnan kautta leikin ja liikunnan ohella tapahtuvaa oppimista käyttäen teknologiaa, luovaa ongelmanratkaisua ja jakamista. Hankkeessa tavoitellaan monitieteisyyden systemaattista pedagogista käyttöä ja lasten kanssa ihmettelyä ja asioiden tutkimista ilmiöpohjaisen oppimisen ja DOP-pedagogiikan myötä.
|
|
Medlemmar |
|
Filer i projektet |
Rubrik |
Beskrivning |
Typ |
Utläggningsdatum |
Utläggare |
Molla Goes Steam |
|
bild |
14.08.2018 13:57 |
Riikka Tidenberg |
Pontuksen tutkimuksista animaatioon |
Pontuksen päiväkodin lapset tarinoivat tehdyistä tutkimuksista lopuksi animaation. |
video |
14.08.2018 14:01 |
Riikka Tidenberg |
|
|
|
Molla Goes Steam |
Pontuksen tutkimuksista animaatioon |
|
|
|
Kommun/utbildningsorganisatör |
Saimaan mediakeskus, Lappeenrannan kaupunki |
Skola |
Saimaan mediakeskus |
Kontakt person |
Riikka Tidenberg |
Abstract |
Hankkeessa tavoitellaan Steam-toimintatavan juurruttamista varhaiskasvatukseen ja henkilökunnan perehtymistä STEAM-lähestymistapaan ja Maker-kulttuuriin, joissa tärkeitä painopisteitä ovat kokemusperusteinen ja yhteisöllinen oppiminen. Näiden oppimistapojen lisäksi luontevana työskentelytapana varhaiskasvatuksessa ovat liikkuminen ja leikki. MollagoesSteam - Lumottu oppimisympäristö mallintaa varhaiskasvatuksen toimintatapaa, jossa painotetaan pedagogisen toiminnan kautta leikin ja liikunnan ohella tapahtuvaa oppimista käyttäen teknologiaa, luovaa ongelmanratkaisua ja jakamista. Hankkeessa tavoitellaan monitieteisyyden systemaattista pedagogista käyttöä ja lasten kanssa ihmettelyä ja asioiden tutkimista ilmiöpohjaisen oppimisen ja DOP-pedagogiikan myötä. |
Objektiv |
Steam-pedagogiikan ja maker-kulttuurin juurtuminen varhaiskasvatukseen |