Kirjaudu sisään Unohditko salasanasi?

Pelejä pienille koululaisille näppäimistöharjoitteluun eläinteemalla

Oppilaat luovat oppimispelejä pienille koululaisille näppäimistöharjoitteluun eläinteemalla 9. luokkien tietotekniikan tunneilla.


 

Toteutettu oppimiskertomus
Luo peli

Opettaja
Maarit Savolainen

Koulu
Puolalan koulu

Aine/aihe
matematiikka

Luokka
9

Oppilaiden ikä
15-16

Oppilasmäärä
noin 30

Ajankohta
huhtikuu-toukokuu 2013

Tavoitteet
Projektin tavoitteena on pienimuotoisen ohjelmoinnin opetus 9. luokan tietotekniikan tunneilla.

Työtavat
Projekti toteutetaan yksilötyönä.

Projektissa käytetyt oppimisaktiviteetit
Unelmoi - Oppilaat visioivat peliään Tutki - Eläimeen liittyvän tiedon etsintää Reflektoi - Oppilaiden omaa reflektointia Valmista - Pelin valmistamista Näytä - Pelin esittelyä muille oppilaille

Projektissa käytetty teknologia: laitteet
Projektissa käytetään tietokoneita ohjelmineen (MS PowerPoint, Adobe Flash Professional).

Työskentelyn kuvaus
Projektissa oppilaat työskentelevät yksilöinä. Aluksi pohditaan mitkä olemassa olevista peleistä on suosittuja. Oppilaat laativat suunnitelman pelistään PowerPointilla. Pelejä täydennetään ja korjaillaan yhdessä koko luokan kanssa. Oppilaat valitsevat pelilleen perusidean tutkittuaan olemassaolevia pelejä sekä jonkin eläinteeman. Oppilaat esittelevät omat pelinsä muulle ryhmälle. Oppilaat antavat toisilleen palautetta peleistä.

Tuotokset
Projektissa tuotetaan sähköisiä välineitä käyttäen itse ohjelmoiden kaksinpelejä verkkoon.

Jäsenet
Maarit Savolainen

Projektin tiedostot

Otsikko Kuvaus Tyyppi Lisätty Lisääjä
Esimerkki oppilaan pelisuunnitelmasta grafiikoineen
tiedosto 20.06.2013 22:35 Maarit Savolainen

YLLÄPITO JA TUKI: info@oppimaisema.fi   •